21.4 C
Poreč
Srijeda, 23 rujna, 2020
iVijesti banner
Naslovnica HRVATSKA Korado Korlević, ovogodišnji dobitnik Večernjakove ruže, iznenađen dodjelom prestižne medijske nagrade

Korado Korlević, ovogodišnji dobitnik Večernjakove ruže, iznenađen dodjelom prestižne medijske nagrade

Astronom Korado Korlević kojeg slušamo na HRT Pula u emisiji “Explora” nominiran je za Večernjakovu ružu u kategoriji Radijska osoba godine, prenosi Večernji list

– Ja sam učitelj. Cilj mi je pripremati djecu za svijet koji dolazi. I točka. To je moja misija. Odabrao sam to. Ne radi plaće, već jer misli da je to ono što moram napraviti. I to radim, želim osposobiti mnoštvo djece da mogu biti uspješna. I da svijet nakon mene bude bolje mjesto. Zar nam to nije svima cilj? – rekao nam je prošlog studenoga Korado Korlević,  Istranin koji lovi asteroide i autor radijske emisije “Explora”, koja se emitira na HRT-u Radio Pula, a zbog koje je nominiran je za Večernjakovu ružu kao radijska osoba godine. U emisiju se svojim pitanjima mogu uključiti i slušatelji, a govori “o svima i svemu, iznad i ispod”.

Premda uopće nije očekivao nominaciju za prestižnu medijsku nagradu, uoči dodjele otkrio nam je kako zamišlja svoju mirovinu, tko ima najveći utjecaj na njega i kakve ciljeve ima u 2020.

Koja je bila vaša prva reakcija kada ste čuli da ste nominirani za Večernjakovu ružu?

Netko je krivo predlagao, emisija s regionalnog radija …

Lovac na asteroide i futurolog koji predviđa skorašnji krah civilizacije. Slažu li se vaši slušatelji s vama? Koje vam je teme najizazovnije obrađivati u “Explori”, a kojih se ne možete zasititi?

Emisija nije zamišljena da postoji konsenzus, naravno da ima slušatelja koji se s nekim stavovima, interpretacijama vijesti ne slažu, zato i pišu. Emisija je na kraju krajeva zamišljena da to bude interakcija, a da ja slažem ono što je “najbolja kupnja”… I ne mora biti politički korektna.

Često u intervjuima ističete problem zastarjelog školstva. Kako, po vašem mišljenju, izgleda škola budućnosti?

Bolje tu temu ne otvarati jer je školstvo, i ne samo ono, edukacija djece, nešto kompleksno i ne da se u jednom odgovoru obrazložiti. Ono što je sigurno, ne bi trebalo biti ovakvo kakvo je sada; odgojni sustav treba obrazovati radnike koji moraju nositi razvoj industrijske civilizacije. Grupe bi trebale biti formirane prema interesu, a ne dobi. Taj bi sustav trebao omogućiti razvoj sposobnosti rada u grupi, odnosno u projektu, sposobnost stalnog učenja, sposobnost uočavanja struktura i odnosa, prepoznavanje tipa informacija, logičko razmišljanje, kreativnost, poduzetnost… Dakle, bez učenja činjenica, a s puno praktičnog rada…

Kako se pripremate za “Exploru”?

Kako kada… Obično za oblačnih noći, ponekad u zadnji trenutak, a u zimskim mjesecima dva dana ranije.

Čime se u svojem radu najviše ponosite?

Bivšim učenicima.

Koji su vam ciljevi u 2020. godini?

Progurati 2020. s rastom svih aktivnosti od 20%. Naravno da se na to pitanje ne može odgovoriti detaljno bez slaganja “liste želja”. Imamo u procesu proboje u nekoliko područja, od edukacije do tehnologija, guramo to…

Kako zamišljate svoju mirovinu?

To ne postoji, sredstva moga minulog rada država je već odavno potrošila i ti blindirani BMW i Audiji negdje hrđave. Kao učitelja čeka me “socijalna pomoć”, a ne mirovina. Već znam da ću raditi do zadnjeg dana.

Tko u vašem radu ima najveći utjecaj na vas?

Za edukaciju – država. Ona nam na razna davanja i poreze oduzima polovicu svih sredstava koje skupimo od sponzorstava za rad s djecom. U astronomiji je to svjetlosno onečišćenje, razlog zašto se više ne vide zvijezde.

Gdje čuvate svoje nagrade i priznanja? Sviđa li vam se ideja da tamo “procvate” i Večernjakova ruža?

Svuda: neka su u svemiru, neka na ormaru, neka u kartonskim kutijama. Ako ruža mora “cvjetati”, u fizičkom svijetu, onda treba naći drugog “vlasnika”.

Možete li nam otkriti koga ćete povesti na dodjelu Večernjakove ruže krajem ožujka?

Neću doći. Zagreb mi je daleko, a iz Višnjana otići u Zagreb i vratiti se, za to treba cijeli dan.

Foto: Duško Marušić/PIXELL

NAJČITANIJE