14.5 C
Porec
Ponedjeljak, listopad 14, 2019
iVijesti banner
Naslovnica ISTRA „Decentralizacija“ vode u Istri na IDS-ov način i kako to vidi Vili...

„Decentralizacija“ vode u Istri na IDS-ov način i kako to vidi Vili Bassanese

U tijeku je projekt prekrajanja vodnouslužnih područja u Republici Hrvatskoj, a prvi nacrt prijedloga stručnih službi Hrvatskih voda na području Istarske županije predviđa 2 vodnouslužna područja, stoji u priopćenju.

Trenutno, na području Istarske županije postoje 2 tvrtke kao isporučitelji vode, vodovodi u Buzetu i Puli, 1 tvrtka koja je isporučitelj vode i odvodnje, a to je Labin, te ukupno 6 tvrtki  koje su zadužene samo za odvodnju u Umagu, Buzetu, Pazinu, Poreču, Rovinju i Puli. Nadalje u planu prekrajanja su i tvrtka VSI  Butoniga te IVS.

Dakle, nacrt prijedloga prekrajanja granica vodnouslužnih područja je prijedlog stručnih službi Hrvatskih voda, a time i Vlade, te predviđa 2 vodnouslužna područja u našoj županiji: Vodovod i odvodnje Pule i Labina, kao jedno samostalno područje, te drugo vodnouslužno područje koje pokriva sadašnji Istarski vodovod Buzet (Umag, Novigrad, Buje, Poreč, Pazin, Buzet). To konkretno znači da se spajaju Pula i Labin, dok Istarski vodovod Buzet ostaje u svojim granicama. To su jedine istinite činjenice.

Valja napomenuti kako je temeljni uvjet za uspostavu samostalnog vodouslužno područja 2 milijuna kubika isporučene vode. Sukladno tome, na području Istarske županije postoji mogućnost uspostave čak 6 vodnouslužnih područja i to Umag, Poreč, Rovinj, Pula, Labin i Buzet-Pazin.

Prijedlog 9 IDS-ovih gradonačelnika je da cijela Istarska županija bude jedno vodnouslužno područje, odnosno da se osnuje samo jedna tvrtka. To je njihov legitiman politički stav i ja to zaista razumijem. No u Istri postoji još 1 gradonačelnik i 31 načelnik te preko 200 tisuća ljudi koji su korisnici sadašnjih i budućih usluga vode i odvodnje, stoga je moja obveza građane upoznati s činjenicama, kao i s mogućim posljedicama koje ih očekuju.

Prijedlog IDS-ovih gradonačelnika je u suprotnosti sa strukom i istinom te je riječ isključivo o političkoj odluci kojom se želi centralizacija i koncentracija političkog odlučivanja.

Da pojasnim: zbog čega bi bilo tko, a to je samo jedna osoba u Puli koja ima politički utjecaj u skupštini te jedne tvrtke, trebao odlučivati o cijeni vode i razvoju vodovoda i kanalizacije u Poreču, Raši, Buzetu ili Pazinu? To je školski primjer centralizacije. Po istoj logici trebalo bi ukinuti sve gradove i općine jer im se oduzima ustavna mogućnost da samostalno odlučuju o svom razvoju te se time poništava volja građana i rezultati na izborima.

Svaki Zaključak koji određuje budućnost tvrtke trebao je biti donesen na skupština tih vodovoda i odvodnji te obrazložen sa stručnim podacima i propisanim uvjetima. To se, naravno, nije dogodilo, jer kako bi primjerice gradonačelnik Buzeta, koji je predsjednik skupštine Istarskog vodovoda Buzet, glasao za Odluku da se taj vodovod ugasi i sve pripoji npr. vodovodu u Puli?!

Upravo da bi se izbjegle takve situacije, gradonačelnici IDS-ovih gradova su linijom manjeg otpora donijeli jedan isključivo politički zaključak s prijedlogom, bez ikakvog obrazloženja, o 1 vodnouslužnom području koji je u suprotnosti s prijedlogom struke Hrvatskih voda.

Ono što nikako ne mogu razumjeti, a što građani Istre trebaju znati, jest činjenica da su se upravo ti gradonačelnici, uključujući i mene, protivili spajanju i zaklinjali da „nikada nećemo ići pod Pulu“, a upravo zbog 70 milijuna kuna gubitka i problema Butonige te lošeg upravljanja. Čini se da su sve to vrlo brzo zaboravili i do te mjere banalizirali da sve ovo postaje smiješno. Stoga mene, a vjerujemo i istarsku javnost, zanima ZAŠTO takva odluka  kada struka, brojke i podaci govore suprotno? Javno se zalagati za decentralizaciju, a raditi upravo suprotno, uvodeći nepotrebnu centralizaciju koja će kočiti policentrični razvoj Istre, u najmanju ruku nije korektno. Donijeti prijedlog koji preko noći gasi samostalnost tvrtke poput Istarskog vodovoda Buzet, koja ima gotovo 90 godišnju tradiciju i koja je izgradila sjevernu, zapadnu i središnju Istru, bez ikakve logične i stručne potrebe, je zaista suludo. Štoviše ako znamo da je izvorni prijedlog Hrvatskih voda, a time i Vlade, da područje koje pokriva Istarski vodovod bude i ostane samostalno.

Građani sjeverozapadne i središnje Istre su godinama svoje novce ulagali u Istarski vodovod, a sad bi se taj isti Istarski vodovod trebao preko noći  utopiti  u prosjek ostalih vodovoda i odvodnji koji su gomilali gubitke.

Upravo zbog svega toga, kao gradonačelnik Umaga, suvlasnika Istarskog vodovoda, te kao član Skupštine Istarskog vodovoda i predsjednik Skupštine trgovačkog društva „6 Maj-odvodnja“ poslao sam samostalno Zaključak Premijeru, a u kojem podržavam prijedlog struke (Hrvatskih voda) da se na području Istarske županije formiraju dva vodnouslužna područja. Time želim sadašnju samostalnost i granice Istarskog vodovoda.

Informacije radi,  IDS-ovi gradovi i općine neće izgubiti ništa već dobiti, jer ionako imaju većinu u oba vodnouslužna područja. No, želim svim svojim snagama spriječiti da građani sjeverozapadne i središnje Istre plaćaju tuđe dugove za Butonigu. IVS je tvrtka u koju mi građani sa zapadne obale Istre solidarno uplaćujemo za razvoj vodnog sustava središnje Istre i taj novac treba biti utrošen isključivo za razvoj, a ne za pokrivanje dugova i neodgovornog upravljanja bilo koga.

Podsjetio bih da voditi brigu i skrb za cijelu Istru znači ujedno i staviti u drugi plan vlastite političke i osobne ambicije te, kad je to potrebno, glasati protiv političke odluke. Moj je odabir u ovom slučaju zalagati se za dva vodnouslužna područja i štititi Istarski vodovod Buzet.

Razlog zašto Istarski vodovod ima manje cijene i bolju uslugu od ostalih vodovoda možemo pronaći u činjenici da je Istarski vodovod radio kvalitetno. Budite sigurni, cijena vode u Puli ili Labinu, koja je veća u odnosu na druge,  neće se smanjiti u slučaju uspostavljanja jedinstvenog uslužnog područja. Što će se desiti? Cijena vode u Istri bi se izjednačila na način da se cijena podigne svima nama kojima je sada niža. Odlično, već viđeno!

Ja bih, kao primjer dobre prakse, predložio da g. Krulčić i g. Demetlika izjednače cijene otpada i vode u Labinu i Pazinu, jer iskreno ne vidim razloga da građani Pazina plaćaju veću cijenu gospodarenja otpadom nego u Labinu, a građani Labina veću cijenu vode od onih u Pazinu. Za to im ne treba nikakva centralizacija, već samo više razumijevanja posla kojim se bave, rada i odgovornosti.

Na samom kraju, pozivam i molim uvaženog EU zastupnika g. Valtera Flegu, koji je u niz navrata i godinama osobno i javno ponavljao na sastancima Skupštine Istarskog vodovoda da će svim svojim znanjem i političkim utjecajem braniti opstanak samostalnog Istarskog vodovoda Buzet, da sada održi svoju časnu riječ.

Osobno zaista nemam ništa protiv političkih odluka bilo koje stranke, ali zar nismo u niz primjera i situacija naučili da IDS nema kompetentan kadar koji je sposoban nositi se s velikim sustavima? To najbolje pokazuje primjer gospodarenja otpadom. “Zar građanima Istre treba još jedan Kaštijun?!“, pita se umaški gradonačelnik Vili Bassanese.

Udio djelatnosti prema prihodu možete pogledati u OVDJE.

 

NAJČITANIJE

- Advertisement -