DIOPTER JEDINO ISTARSKO UČILIŠTE SA ZNAKOM „HRVATSKA KVALITETA“

Foto: Nensi Pereša Licul, Sanja Bubonjić, Tanja Štimac, Maja Milevoj i Mladen Cigić

ZA USLUGU PROGRAMA OSPOSOBLJAVANJA I SREDNJOŠKOLSKOG OBRAZOVANJA, DIOPTERU – OTVORENOM UČILIŠTU IZ PULE, HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA DODIJELILA JE ZNAK „HRVATSKA KVALITETETA – CROATIAN QUALITY“. IDEALAN JE TO POKLON ZA ČETVRT STOLJEĆA KONTINUIRANA RADA NA RAZVOJU LJUDSKIH POTENCIJALA U ISTARSKOJ ŽUPANIJI.

Kako se diferencirati na tržištu, raditi na prepoznatljivosti i postati poslovno konkurentan, dobro znaju djelatnici Dioptera. Nakon prijave i višemjesečnih aktivnosti, ostvarili su pravo korištenja znaka „Hrvatska kvaliteta“. Osim administrativnih koraka, uz pridržavanje zakonskih odredbi, u obzir se između ostalog, uzimala spolna ravnopravnost, zabrana diskriminacije, pristupačnost za osobe s invaliditetom i održivi razvoj. Podsjetimo, riječ je o korištenju strukturnih i investicijskih fondova Europske unije, odnosno sredstvima dodijeljenim kroz višegodišnji financijski okvir za razdoblje 2014.-2020. Cilj je pružiti potporu u približavanju RH ostalim državama EU ubrzavanjem gospodarskog rasta poticanjem zapošljavanja, te povećanjem konkurentnosti malih i srednjih poduzetnika. Diopter je tako postalo jedino učilište u Istarskoj županiji koje nosi znak „Hrvatska kvaliteta“.

Podsjetimo, s djelovanjem su započeli sad već davne 1995. godine, te na jesen obilježavaju četvrt stoljeća uspješna rada. Rezultat je to obiteljskog truda i ideje cjeloživotnog obrazovanja koje je danas potrebnije no ikad. Ideja „škole za život“ u Diopter obitelji zaživjela je zahvaljujući andragogu, profesoru Mladenu Cigiću, kojega kasnije uspješno zamjenjuje aktualna ravnateljica, njegova kćer Maja Milevoj. A upravo je obiteljska atmosfera ono po čemu je Diopter specifičan i zbog čega se polaznici vraćaju, dok istovremeno, po preporuci, dolaze novi. Kvalitetu i postojanost Dioptera prepoznali su polaznici srednjoškolskih programa, dvogodišnjih, trogodišnjih i četverogodišnjih zanimanja, brojnih programa osposobljavanja i poslovnih edukacija, kao i radionica u sklopu Eu projekata.

Otkad postoji mogućnosti apliciranja za projekte Eu, Diopter je aktivan i na tom polju, te je dosad sudjelovao što u ulozi partnera, što prijavitelja, u više od deset EU projekata. Neki od njih su: To4To, AROMA, Okusi tradicije, Eko je fora, Inova, S nama na zelenu granu, Istarska mreža znanja, Rudnici Baštine, Edu TuriZaM itd.

Djelatnici i stručni suradnici konstantno se educiraju u korištenju novih alata, znanja i vještina potrebnih za kvalitetnu, suvremenu i motivirajuću nastavu. Kako bi bili još bolji, na kraju obrazovnog procesa provode samovrednovanje, implementirajući rezultate evaluacije u rad s novim, budućim polaznicima. Osim toga, Diopter je među 25 ustanova u Republici Hrvatskoj koje sudjeluju u projektu “Razvoj sustava kvalitete u obrazovanju odraslih”. Riječ je o projektu Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. Glavni mu je cilj razvoj sustava osiguravanja kvalitete kroz izradu modela samovrednovanja i vanjskog vrednovanja ustanova za obrazovanje odraslih, a u svrhu poboljšanja obrazovanja temeljenog na relevantnim i istraženim podacima. Polaznici su u Diopteru uvijek na prvom mjestu. Individualno im se pristupa, s mnogo razgovora, pažnje i razumijevanja. Obrazovanje u odrasloj dobi nastoji im se olakšati i učiniti zanimljivim. Na raspolaganju su im brojni alati za efikasnije i kvalitetnije učenje. Divno ih je promatrati kako rastu, educiraju se, hobi pretvaraju u posao, doškoluju se, prekvalificiraju i osposobljavaju za novo zanimanje, ističu djelatnici učilišta. Svaka grupa ima pedagoškog voditelja, svim polaznicima osigurana je literatura, radna odjeća, dogovara im se praksa, a djelatnici učilišta na raspolaganju su im od 8 do 20 h. Po završetku svake školske godine, djelatnici Dioptera polaznicima prirede pravu maturalnu zabavu, na obostrano zadovoljstvo.

U Diopteru su aktivni u kreiranju lokalnih politika razvoja ljudskih potencijala. Osluškuju potrebe tržišta rada, te na njih odgovaraju formiranjem uvijek aktualnih obrazovnih programa. Kompetencije koje polaznici steknu nakon što završe program osposobljavanja ili srednjoškolskog obrazovanja, omogućavaju im konkretnu i trenutnu primjenu znanja na novom radnom mjestu. Kad izađu iz Dioptera, aktivna su i kvalitetna radna snaga. Dakle, njihova su znanja u funkciji suvremenih potreba tržišta rada.

Podsjetimo, trogodišnja srednjoškolska zanimanja su prodavač, vozač motornih vozila, zidar, konobar, kuhar, slastičar, pekar i mesar. Ekonomist, komercijalist, tehničar cestovnog prometa, građevinski tehničar i agrotehničar su četverogodišnja srednjoškolska zanimanja. Neki od programa osposobljavanja su knjigovođa, maslinar, vinar i vinogradar, uzgajivač, sakupljač i prerađivač ljekovitog i aromatičnog bilja, ekološki proizvođač povrća, voća i aromatičnog bilja, proizvođač pršuta, proizvođač rakija i drugih aromatiziranih pića, barmen, priprematelj pizze, kuhar, slastičar, konobar, njegovateljica starijih i nemoćnih osoba, maser, priprematelj jela istarske tradicijske kuhinje, uzgajivač i sakupljač gljiva, dadilja, pediker i brojni drugi. Cijela je paleta osposobljavanja za poslove u graditeljstvu te rukovanju radnim strojevima. Po završetku osposobljavanja novo se zanimanje polaznicima upisuje u e-knjižicu.

Pomoću socijalnih mreža kao poluga (Facebook, Instagram, internetska stranica, Google Classroom), te online portala za e-učenje, polaznicima su na raspolaganju alati za brz i jednostavan način dolaženja do kvalitetnih i jasnih informacija o literaturi, teoriji, vježbama, praktičnoj nastavi, zadacima, usluzi učilišta, aktualnostima na tržištu rada i načinima unapređenja karijere.

U Diopteru, kažu, ne vole ušuškanost u kolotečinu, a probleme doživljavaju kao izazove koji se mogu kvalitetno riješiti poslože li se pametno prioriteti.

Znak „Hrvatska kvaliteta“ stigao je kao izvrsno tempiran rođendanski poklon za četvrt stoljeća, u konačnici, afirmativnog društvenog angažmana, te konkretnog i kvalitetnog rada na obrazovanju odraslih, dokazujući kako nikad za ništa nije prekasno!