Dojmovi Jerka Sladoljeva sa sajma ,, Il salone del camper ” u Parmi – ugledni turistički djelatnik uputio i poziv svim turističkim djelatnicima da u svoje promotivne aktivnosti svakako uključe Italiju

Piše Jerko Sladoljev

Prije 12 godina (2009.g.), kada je sajam Il Salone del Camper iniciran, kao Top Camping i na poziv Federcampeggia, bio smo među prvima iz Hrvatske koji je posjetio sajam. Il Salone del Camper (Parma, 11.-19. rujna 2021.), koje se pokazao kao najvažniji sajam posvećen karavanistima i turizmu na otvorenom (kampingu) u Italiji, organizira Udruženjem proizvođača karavana i kampera (APC) i sajam Parma.

Glavni europski proizvođači rekreacijskih vozila, najpoznatiji brandovi dijelova i pribora te opreme za kampiranje sudjeluju svake godine. Ovaj sajam je ocijenjen od strane novinara i stručnog tiska kao drugi po važnosti u ovom segmentu u Europi (prvi je svakako Stuttgart CMT, početkom svake godine).

Sajam je podijeljen u četiri  sektora: kamp prikolice i kamperi, ostala oprema za kampiranje, rute i odredišta za kampiranje: idealna mjesta i odredišta za besplatni turizam i na kraju izbor vodiča i uredničkih proizvoda za orijentaciju kamperistima i kampistima.

Sajam „ Il Salone del Camper “ se prostire na 150 tisuća četvornih metara izložbenog prostora kako bi otkrila sve novosti u tom sektoru. Očekuje se 600 tvrtki, 190 izlagača i preko 100 tisuća posjetitelja. Budućnost turizma sve se više okreće kampingu: tradicionalnim putovanjima pridružuju se strasti, kombinacije kampera i bicikla i potrage za novim načinom življenja slobodnog vremena.

Sajam je otvorila ministricu prometa i infrastrukture Paola De Micheli i u svojoj izjavi pozdravila nastojanja organizatora da učine kamping još atraktivnijim, a koji je u zadnjih desetak godina u stalnom rastu i ove godine se očekuje njegova realizacija prometa od cca 85 % u odnosu na  2019.g. Italija u kampingu ostvaruje preko 60 milijuna noćenja.

Zanimljivo je da je sajmu bilo nazočno i tristotinjak gradonačelnika iz cijele Italije, a koji su na dnevnom redu imali kamping odmorišta i kako učiniti sve da se kamperistima omogući kvalitetniji smještaj u svim gradovima Italije i umanji tzv. „ divlji kamperizam“. Za napomenuti je kako Italija ima preko tisuću kamper odmorišta. Eto prilika našim gradskim ocima da nauče nešto od naših susjeda.

Trend registracija u prvoj polovici 2021. u Italiji bio je izuzetno pozitivan: + 38,36% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, s više od 4 800 novih registracija. Talijanska proizvodnja kampera je nadmašila sve dosadašnje rekorde proizvodnje i potvrdio se kao treći najveći proizvođač kampera u Europi, nakon Njemačke i Francuske: u prvoj polovici godine povećanje proizvodnje kampera u Italiji iznosilo je 75,16% u odnosu na prvu polovicu 2020.

U Europi je, zapravo, u prva četiri mjeseca godine prosječan porast registracija kampera i kamp prikolica bio čak 45,7%, a Njemačka je uvelike prednjačila po broju novih registracija. Ako ovim brojkama pribilježimo i to da je u Italiji oko 7 milijuna kampista kroz razne vidove kampiranja onda bi se ovom tržištu, pogotovo zbog njegove blizine, trebalo pokloniti i očekivati da će nam susjedi već naredne godine doći u većem broju. A zato im treba pozivnica kroz marketing pa je ovo ujedno i poziv svim turističkim djelatnicima da u svoje promotivne aktivnosti svakako uključe Italiju .