10.9 C
Poreč
Srijeda, 19 veljače, 2020
iVijesti banner
Naslovnica ISTRA (HELL)ENIN RAJ I PAKAO U ŽMINJSKOJ KULI

(HELL)ENIN RAJ I PAKAO U ŽMINJSKOJ KULI

Danas se, na Valentinovo, u 18:00 h u žminjskoj kuli otvara izložba umjetničkih radova Hellen Radiković, Zagrepčanke sa žminjskom adresom. Nosi naziv “Bitno je očima nevidljivo”, a autorica ju naziva izložbom života. Riječ je o retrospektivi njezina bogata stvaralaštva koje se ispoljava po dolasku u Žminj, odnosno Karloviće.

U Istri su drva, metal, morske školjke i kamen poprimili nove oblike nakon što su im Hellenini prsti udahnuli život, te uporabnu i dekorativnu funkciju. Svoj umjetnički opus započela je prirodnim materijalima u izradi slika i skulptura. Preko udruge Istarska inicijativa umjetnost – obrt iz Labina izlagala je na raznim sajmovima. Imala je nekoliko samostalnih izložbi u Zagrebu i Istri. Slikala je ugljenom (uglavnom ženske aktove) i akvarelom, da bi nakon toga otkrila ljepotu stvaranja fotografije.

Hellen je jasno “totalno drugačija “ od drugih. Ističe se samom pojavnošću, pa i bojom glasa, pa onda i stavovima, odnosno istinom koja je postala relikt davnih vremena, u kojima je imala cijenu. Danas, u doba izvrnutih teza, banaliziranja i relativiziranja istine, kada kolektivna laž okuplja ljude poput ognjišta, Hellen je nestvarna, često nesnosna u ustrajnosti na istini i legalizmu do u atoma, kamen je što žulja cipele mnogih umova toplo  ušuškanih uz već spomenuto ognjište koje u ovom slučaju nema pozitivne konotacije.

Budući da se na žalost, na ovim prostorima od umjetnosti ne živi ili to uspijeva tek rijetkim sretnicima, o čijem se uspjehu, naravno, uvijek može diskutirati, Hellen je u međuvremenu, u gotovo dva desetljeća koliko u Žminju živi, postala socijalni slučaj. Paradoksalno, istovremeno proizvodeći nova, unikatna, likovna i fotografska ostvarenja kakvih se nitko od nas ne bi sjetio, te rukotvorine u kojima će posjetitelji izložbe uživati.

U prizemlju su izloženi artefakti koji reflektiraju njezinu prošlost, dok prvi i drugi kat simboliziraju novi život koji kroz krov žminjske kule vodi sve do neba u koje se Hellen nada što prije stići. Tome svjedoče i fotografije prepune mikro i makrokozmosa kojima su zajednički nazivnici: ljubav, beskraj, kaos i Hellenina bit; sloboda i igra.

Ona u odresku za vrijeme pripreme ručka vidi svemir, iskonski prasak, ili pak Da Vincijev lik u brašnu razasutu po dasci. Od cjepanica stvorit će zidni sat sa ženskim likom, a konja u kasu će, podsjećajući na poentilizam u slikarstvu, izraditi s glavama čavala. Drugačija, prkosna, beskompromisna, svoja, samom pojavom izazivajući “efekt iznenađenja”.

Hellen na prvu loptu šokira, na drugu osvaja originalnošću i, za okvire samo deklarativno tolerantne današnjice, krutošću u uvjerenju da ništa nije kakvim se čini. Igra se sunčevom svjetlošću, priborom za jelo, brojevima što uskrsnu na dnu posude i nagim ženskim tijelima  u ugljenu i akvarelu, preispitujući tako vlastitu ženstvenost, koju u stvarnosti glasno negira.

Punkerica u duši i pristupu, dekorirana zakovicama, Hellen je od svjetine vješto  sakrila potrebu za pripadanjem, nježnošću i bliskošću. A ova je izložba dokaz kako je očima  nevidljivo, pa je tako naoko nezainteresirana svjetina prepoznala Hellenin umjetnički vrisak, te se skromno odužuje njezinoj divljoj duši što je Žminj, točnije Karloviće odabrala za svoj drugi dom. (iV)

« 1 od 13 »

NAJČITANIJE

Smatrate li da Nivio Stojnić, bez obzira na ispriku, treba nakon seksističko – vulgarnog ispada podnijeti neopozivu ostavku ili smatrate da i dalje može obnašati dužnost načelnika Općine Tar Vabriga?