20.4 C
Poreč
Petak, 25 rujna, 2020
iVijesti banner
Naslovnica AKTUALNO Kako se bira naziv za novi model automobila?

Kako se bira naziv za novi model automobila?

Automobili su praktički svuda oko nas. Postoje razni proizvođači, a svi ti proizvođači imaju svoje modele. No, odabrati pravi naziv za novi model može biti itekako teška zadaća, jer dobro (ne)pogođen naziv znači razliku između uspjeha ili neuspjeha na tržištu. Iako su nazivi apstraktni, često mnogo toga otkrivaju o modelu i proizvođaču.

Kada proizvođač proizvede novi model, često će se obratiti branding stručnjacima koji će
dalje pozabaviti ovom problematikom, a to znači da će morati dokučiti naziv koji će se svidjeti tržištu, koji će sažeti samu bit modela, istovremeno mora biti u duhu tradicije proizvođača, a postoji i pravna problematika u smislu je li ime dostupno.

Gledamo li tradicionalni pristup, kod nekih proizvođača postoji dosljednost: Volkswagen je
svoje modele imenovao po vjetrovima (Scirocco, Passat, Jetta…), a po sličnoj je filozofiji ime dobio i Zastavin Yugo, s tim da je početno slovo ”J” zamijenjeno slovom ”Y”. Lamborghini uz svoje modele veže imena bikova iz koride, no najslavniji model Countach ipak nije dio te tradicije.

Ford je godinama predstavljao modele s početnim slovom F: Focus, Fusion, Fiesta, a kada su se pojavili modeli Kuga ili C-Max, poruka je bila da su oni nešto novo i drugačije od starih, provjerenih, pouzdanih modela. Opel je svoje modele završavao sa slovom ”A”, dok Renault pazi da mu modeli imaju imena koja zvuče ”francuski”: Clio, Zoe, Espace…

U SUV svijetu često se koriste slova K i Q: grafički su zahtjevna za izvesti i ako se izvedu
kako treba, ulijevaju povjerenje da je i vozilo napravljeno kako treba. Dodajmo ovome da
većina SUV vozila ima naziv koji podsjeća na neke tehničke pojmove. S druge strane, slova ”I” ”E” naći ćete najčešće kod električnih i hibridnih vozila.

Međutim, postoje i primjeri kada odabrano ime ne bi dobro prošlo baš na svim tržištima. Kako je objasnio branding stručnjak Robert Pyrah, jedno od imena s kojim su ekperimentirali i koje nije zaživjelo unatoč bezbrojnim verzijama i varijacijama bilo je ”curve”, jer na nekim jezicima – među kojima je i naš – zvuči kao ne baš lijep naziv za automobil.

Toyota je izmislila riječ ”Verso” koja nema pravo značenje, ali podsjeća na neke riječi koje ste već negdje čuli i jednostavno je zvučna. Njihov Lexus kombinacija je riječi luksuz i tehnologija. Slično je napravio Audi s modelom, odnosno imenom Quattro.

Pyrah je pohvalio Kijin drugačiji pristup ubacujući znakove u nazive kao u, primjerice,
Pro_cee’d i Cee’d, no što nas čeka u budućnosti? Pyrah kaže da se već igrao s idejama
baziranim na Morseovoj abecedi; lako moguće da nas već za koju godinu čekaju vozila s
imenom sastavljenim od točkica i crtica.

NAJČITANIJE