20 C
Poreč
Petak, 25 rujna, 2020
iVijesti banner
Naslovnica AKTUALNO Kako stoje Hrvatske turističke brojke u usporedbi sa drugim zemljama mediterana?

Kako stoje Hrvatske turističke brojke u usporedbi sa drugim zemljama mediterana?

I dok Hrvati sa zahuktavanjem ljeta pobožno broje svakog novog turista, o pravom turističkom uspjehu sa sigurnošću ćemo moći suditi tek kad domaće rezultate usporedimo s rezultatima konkurentskih zemalja na Mediteranu.

A do tog trenutka, čini se, ipak će morati proći još dosta vremena, s obzirom na to da konkurentske zemlje još uvijek nemaju dostupnu turističku statistiku ni za srpanj, a kamoli za prvu polovicu kolovoza, u kojoj će se, i u Hrvatskoj i na ostatku Mediterana, generirati najveći dio turističkog prometa.

Više sreće

Jutarnji list, naime, pokušao je od nama konkurentskih zemalja poput Grčke, Italije, Španjolske i Portugala prikupiti najnoviju statistiku, no iz ureda njihovih nacionalnih turističkih zajednica nismo uspjeli dobiti odgovore.

Nešto malo više sreće zato je imala Hrvatska turistička zajednica, koja je uz pomoć svojih predstavništava uspjela nabaviti turističku statistiku za četiri usporedive zemlje, iako nam ni iz nje neće nešto previše reći o stvarnoj slici europskog turizma.

Dostupni podaci, naime, odnose se isključivo na lipanj, i to za Austriju, Španjolsku, Cipar i Tursku, no zasad je to jedina dostupna usporediva turistička statistika na temelju koje možemo dobiti barem mali uvid u način na koji se s početkom ljeta u Europi počela razvijati koronasezona.

Otvorili granice

A prema toj statistici, koja se pritom odnosi isključivo na dolaske stranih gostiju, Hrvatska među ovih pet zemalja zauzima prvo mjesto po broju pristiglih stranaca, što toliko i ne čudi s obzirom na to da je baš naša zemlja među prvima otvorila svoje granice za strane turiste.

Iz tog smo razloga u lipnju zabilježili 25,3 posto lanjskih rezultata za isti mjesec, propustivši u zemlju sve skupa 722 tisuće stranaca, među kojima najviše Nijemaca, Slovenaca i Austrijanaca.

Većina njih uglavnom je birala noćenja u privatnom smještaju ili hotelima, a najveći dio stranaca za svoje je destinacije birao Istru ili Kvarner, koji su im, budući da je riječ o autogostima, bile najbliže.

Ipak, solidan rezultat, ako se pod taj nazivnik može podvesti četvrtina lanjskog prometa, uspjela je u lipnju napraviti i Austrija.

Prema podacima koje je HTZ pribavio od austrijskog statističkog ureda, naši susjedi u lipnju su po pitanju dolazaka stranaca ostvarili 23,5 posto prošlogodišnjeg rezultata, dok im je udio noćenja narastao na preko 26 posto (ipak, i taj je rezultat slabiji od našeg s obzirom na to da Hrvatska u lipnju bilježi 28 posto noćenja stranaca u odnosu na lani).

Ukidanje

Austrijski rezultat posebno je dobar kad znamo da je ova država granice za strance ipak otvorila nakon Hrvatske, tamo negdje od 15. lipnja, kad je bilo najavljeno otvaranje prema istočnim susjedima.

Turska je pak u lipnju po pitanju stranih dolazaka uspjela napraviti tek 4 posto lanjskog prometa, ali to ne treba čuditi budući da je zemlja dosta dugo bila zatvorena za turističke posjete stranaca.

Točnije, ukidanje ograničenja na granicama u ovoj se zemlji dogodilo tek nakon 11. lipnja, kad su se polako počele uspostavljati zračne linije prema Turskoj.

Loš lipanjski rezultat od samo 2,32 posto stranih dolazaka napravila je u lipnju Španjolska, i to očekivano, s obzirom na to da je zemlja bila jedna od najpogođenijih pandemijom u Europi te je dosta dugo čekala da se situacija smiri te da se odobri otvaranje granica.

Cipar

To se dogodilo tek 21. lipnja, pa će za analizu španjolskih rezultata ipak biti vrlo važno čekati rezultate za srpanj i kolovoz, koji bi vrlo vjerojatno mogli biti dostupni tek u rujnu.Prema zasad dostupnim podacima, najlošije rezultate u lipnju je ostvario Cipar, kojeg je posjetilo tek 9 tisuća stranaca.

“HTZ je još krajem svibnja započeo s intenzivnom provedbom marketinških i što je još važnije informativnih kampanja, i to ponajprije na teritorijalno bližim tržištima – Njemačke, Slovenije, Austrije, Poljske, Češke, Slovačke, Mađarske i drugih – zbog procjene kako je riječ o tržištima koja uslijed dobre prometne povezanosti mogu najbolje reagirati na naše poruke. Rezultati pokazuju da je ta procjena bila itekako točna te je Hrvatska po ostvarenom turističkom prometu u ovim glavnim mjesecima zasigurno među vodećim destinacijama Mediterana, a to potvrđuje i podatak o 70 posto realiziranog prometa u kolovozu u odnosu na isto razdoblje 2019.”, rekao je direktor glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić te je napomenuo da je Hrvatska, zahvaljujući eVisitoru, jedina europska destinacija s ažurnim podacima o turističkom prometu.

Izvor: Novac.hr

NAJČITANIJE