8.1 C
Porec
Petak, prosinac 6, 2019
iVijesti banner
Naslovnica AKTUALNO Piše dr.sc. Mirko Štifanić: NASTAVNICI SILAZE S „PLANETE MAJMUNA"?

Piše dr.sc. Mirko Štifanić: NASTAVNICI SILAZE S „PLANETE MAJMUNA”?

U tijeku je štrajk kakav se u Hrvatskoj nikada nije dogodio. Vlast ga nije uspjela ni shvatiti, ni slomiti. Također, hrvatsku javnost nije uspjela uvjeriti da je suvišan, besmislen i nepotreban te okrenuti je protiv nastavnika. Za aktualni štrajk postoje nedvojbeni razlozi. Zbog toga je potreban, smislen i neophodan.  

Nastavnici su dostojanstveno pokazali čitavoj naciji u kakvoj je poziciji njihova „iznimno važna“ profesija, te oni kao njezini članovi i kao članovi društva. S druge strani, skinuli su maske s lica vlasti. Kao da se radi o alternativi: Živjeti na „Planeti majmuna“, ili u zemlji ljudi?

Drugim riječima, kao da su koristili socijalnu satiru u kojoj francuski pisac Pierre Boulle opisuje astronauta čija se letjelica srušila na planet kojim inteligentni majmuni dominiraju nad primitivnim ljudima. U biti, taj Francuz analizira stanje na “Planeti majmuna”. 

Vlast, ne samo aktualna, nego i prethodne, kao da nastavnike nastoje zadržati na takvoj “planeti”? Sadašnja generacija nastavnika ponaša se kao da je to shvatila i da želi – sići s „Planete majmuna“ na „Planet ljudi“. 

O čemu se radi?

Na toj „planeti majmuna“ političari donose odluke važne za prosvjetne radnike bez njihova sudjelovanja. Međutim, kroz medije se predstavljaju kao da ostvaruju sve želje, potrebe i interese ne samo struke, nego i djece te njihovih roditelja. U prošlosti su takve njihove izjave prenosili „slobodni” i “profesionalni”  novinari, a problemi su  postajali sve veći, pa je štrajk, prije ili kasnije, morao uslijediti.

Sadašnji štrajk je posljedica pozicije učitelja koji nisu poštovani ni kao ljudi ni kao profesionalci. Imali su dvije navodno demokratske alternativa. Prva je da bez pogovora vjeruju političarima, a druga da u svoja četiri zida komentiraju njihovo ponašanje i postanu sve frustriraniji, nezadovoljniji te da sagorijevaju na poslu. 

Takva pozicija učitelja, ali i građana, dominirala je u brojnim zemljama u prošlom stoljeću, te na “Planeti majmuna”. Današnji model „Planete majmuna“ znači formalno imati, a u zbilji nemati demokraciju! Formalno imati dobar sustav, a u stvarnosti imati loš sustav. Formalno biti član poštovane profesije, a u zbilji suprotno. 

Što se tiče Francuza Pierrea Boullea, kad bi analizirao štrajk nastavnika,  ponovio bi:  inteligentni majmuni dominiraju nad primitivnim ljudima. Drugim riječima, rekao bi  – Ne, tako ne ide dalje. Nažalost, premijer ne pokazuje promjene u komunikaciji nego stalno ponavlja iste rečenice… 

Međutim, ovaj štrajk je važan jer je utjecao na promjenu stava novinara i roditelja prema učiteljima. Ali i učiteljima prema samima sebi. To će odlučujuće utjecati na ishod referendumskog izjašnjavanja nastavnika 27. i 28.11.2019.godine.

Od toga će ovisiti silaze li nastavnici s „Planete majmuna“ na „Planet Ljudi“.

NAJČITANIJE

- Advertisement -