22 C
Poreč
Utorak, 2 lipnja, 2020
iVijesti banner
Naslovnica ISTRA Na današnji dan 1904. g. pulski je tramvaj započeo s redovnim prometovanje

Na današnji dan 1904. g. pulski je tramvaj započeo s redovnim prometovanje

Prije početka I svjetskog rata U Istri je tramvaj postojao u PuliOpatiji i Piranu.

Pulski tramvaj, započeo se projektirati 1887., a idejni projekt za električni tramvaj ili tramvaj s konjskom vučom izradio je inž. Rudolf Urbanitzki iz Linza. U prosincu 1900. reviziju projekta obavilo je poduzeće »Wrede« iz Beča.

 

Risultato immagini per pulski tramvaj

Foto: Istra.hr

Gradska je uprava 1902. raspisala obveznice u iznosu od 1 200 000 kruna, koje su ubrzo bile potrošene za uvođenje tramvaja. Proba je izvršena 15.III.1904., svečano otvaranje bilo je 24.III.1904., a prvi dan redovitoga prometa 25.III.1904., kad je prodano 6 500 karata.

Risultato immagini per pulski tramvaj

Foto: Glas Istre

U prva četiri mjeseca prevezeno je 410 000 putnika te zarađeno 50 000 kruna. Pruga je počinjala na željezničkom kolodvoru. Jedan krak išao je uz obalu i Arsenal do Sv. Polikarpa, gdje je bila remiza, a danas tvornica cementa. Drugi krak vodio je uz Marine Casino preko grad. središta i uz Arenu ponovno na željezničkom kolodvor. Poslije se ispred Arene odvajao krak prema Šijanskoj šumi. Postojao je i plan za produženje do Fažane te Vodnjana. Širina kolosijeka bila je 1 435 mm, jednaka željezničkomu. Nakon I. svjetskog rata tramvaju su počeli konkurirati autobusi, pa je 16.VI.1934. ukinut, a gradski su promet preuzeli autobusi društva »Gattoni«. Tračnice su uklonjene te danas o tramvaju u Puli nema nikakva traga. Istrapedia

Risultato immagini per pulski tramvaj

Foto: Jutarnji.hr

NAJČITANIJE