20 C
Poreč
Petak, 5 lipnja, 2020
iVijesti banner
Naslovnica ISTRA Rovinj i Novigrad pripremaju «tete» i učitelje za rad s djecom po...

Rovinj i Novigrad pripremaju «tete» i učitelje za rad s djecom po NTC metodi

Priprema li današnji sustav obrazovanja djecu za zanimanja budućnosti? S kojim vještinama i znanjem djeca počinju pohađati osnovnu školu, upisuju srednju školu i fakultet? Briga o kvalitetnijem (ne)formalnom odgoju i obrazovanju kao i razvoj intelektualnih sposobnosti kroz ranu stimulaciju predstavljaju temelj na kojem se zasniva suradnja između NTC (Nurturing Talented Children) sustava učenja, vrtičkih i osnovno- školskih institucija, a o kojem je na seminarima, kojima je u Rovinju i Novigradu sudjelova-lo više od 130 odgojitelja, učitelja i drugih struka za odgoj i obrazovanje djece, govorio dr. sc. Ranko Rajović.

Suradnjom, Novigrada i Rovinja, sufinancirani su seminari programa NTC sustava učenja za  odgajatelje, učitelje i stručno osoblje. Program, je odobren od Ministarstva znanosti i obrazovanja RH i sastoji se od tri stupnja. Na prvom seminaru u Novigradu sudjelovalo više od 40 osoba, a nastavak edukacije održat će se u nadolazećoj školskoj godini.

Talijanska osnovna škola u Novigradu već je «otvorila» radionice NTC sustava učenja u kojima djeca razvijaju motoričke sposobnosti, divergentno, asocijativno mišljenje, meta- jezično znanje, kreativnost i empatiju, ističe ravnateljica Eva Fernetich. Sudjelovanjem radionici NTC metode učitelji mogu znatno bolje procijeniti vještine djeteta, promatrati njegov napredak, razvijati strategije u nastavi i približiti se kognitivnoj razini pojedinog djeteta.

Osim odgajatelja, učitelja, pedagoga i psihologa u program NTC sustava u Rovinju su se uključili i roditelji, a zbog velikog interesa program je održan u dva termina na kojima je
edukaciju dr. Rajovića u Rovinju slušalo više od 90 polaznika NTC sustav potiče razvoj vještina, znanja i emocija koje se često zaboravljaju i zapostavljaju zbog ubrzanog načina
života, ističe ravnateljica dječjeg vrtića «Neven» u Rovinju, Sandra Orbanić. Svjesni činje- nice koliko i na koji način igra utječe na rad i razvoj mozga, NTC pruža bazu koja će pružiti pozitivan efekt na rast i razvoj djeteta smatra Orbanić.

Program je posebno važan u predškolskom obrazovanju jer omogućuje odgajateljima prepoznavanje djetetovih posebnosti i ranu detekciju jakih područja pojedinaca, mišljenja je i ravnateljica TOŠ Novigrad Eva Fernetich koja je naglasila da će primjenjujući NTC sustav učenja školski sustav postati fleksibilniji te će se više vremena moći posvetiti praktičnoj nastavi, logici, vraćanju prirodi, a tempo učenja biti će prilagođen potrebama i prirodnom ritmu učenja djeteta.

NTC sustav učenja je specijalizirani program zasnovan na teorijskim osnovama neurologije,
neuropsihologije posebno znanosti pedagoškog smjera poput obiteljske pedagogije, dida-ktike i metodike za predškolski i osnovnoškolski uzrast. U pitanju je novi pristup učenju u kojem se kroz igru potiče uspješan psihomotorni razvoj djeteta. Program nudi razne tehni-ke načine prepoznavanja darovitosti djece, njihove karakteristike i putove k povećanju IQ-a, razvoja sposobnosti i stvaralačkog mišljenja, a naglašava se značaj obitelji i šire društve-ne zajednice u razvoju darovite djece. NTC metoda učenja provodi se u 15 europskih zema-lja uključujući i Hrvatsku, a dr. Ranko Rajović doktor interne medicine autor Nurturing Talented Children (NTC) sustava učenja, a područje kojim se bavi je neurofiziologija i njezina primjena u pedagogiji. Predsjednik je Odbora za darovite, međunarodne udruge Mensa i UNICEF-ov suradnik na projektu ranog poticanja intelektualnog razvoja djece. (iV)

NAJČITANIJE