22.6 C
Poreč
Ponedjeljak, 21 lipnja, 2021
iVijesti banner
NaslovnicaAKTUALNOTUŽIT ĆU GRAD POREČ ZA IZGUBLJENU DOBIT

TUŽIT ĆU GRAD POREČ ZA IZGUBLJENU DOBIT

Poduzetnik Aldo Ukanović 

Moja priča je jedna od mnogih sličnih koje se događaju u Hrvatskoj, u ovom slučaju u mojoj Istri, u Poreču gdje živim. Ja, Aldo Ukanović iz Žbandaja, dokazat ću vam kako odluke nekih tijela, pravilnici, zakoni i sudovi za jedne vrijede, a za druge ne i kako su interesi pojedinaca i namješteni poslovi jedna normalna stvar s kojom živimo, ali je to strašno nenormalno i ponižavajuće. Nedostajala su mi samo dva papira do ostvarenja mog sna, samo dva papira koja sam legalno mogao dobiti, ali sam za neke u Gradu Poreču bio kriva osoba na krivom mjestu i u krivo vrijeme.

Tužit ću Grad Poreč jer se pred mojim i vašim očima, dragi sugrađani, na cesti za Žbandaj gradi nešto što se kosi i s prostorno-urbanističkim planom Poreča, s očitovanjem Zavoda za prostorno planiranje Istarske županije te sa Zakonom o cestama Republike Hrvatske. Gradi se benzinska crpka s pratećim objektom koja je samo 9 metara udaljena od kolnika, što znači da se nalazi u zaštitnom području na kojem se ne smije graditi prema propisima svih triju instanci koje sam naveo.

Sporna benzinska crpka

Prema Zakonu o cestama i Zavodu za prostorno planiranje Istarske županije, takvi objekti se ne smiju graditi u zaštitnom pojasu 25 metara od ruba kolnika, a prema prostorno-urbanističkom planu Grada Poreča čak 50 metara od ruba kolnika. Kako je onda ovo moguće? Meni je odbijen zahtjev za objekt iste namjene na 25 metara, a ovi mogu graditi na 9 metara? Jasno je! Za mjesec dana bit će otvorena jedna benzinska crpka na terenu čiji je vlasnik meni poznat, pa tako može biti i drugima, a taj „posao“ je očito bio unaprijed dogovoren.

Tužit ću Grad Poreč jer se od 2018. g. borim za dobivanje lokacijske dozvole za moje poljoprivredno zemljište u Žbandaju, nedaleko od spomenute nelegalne izgradnje crpke. Uz pomoć tvrtke za posredovanje i kupoprodaju poslovnih nekretnina i tvrtku za projektiranje i nadzor, napravljen je projekt za teren koji je bio podloga za izgradnju benzinske crpke izvan zone od 25 metara te je prikupljena gotovo sva potrebna dokumentacija za daljnju investiciju. Kažem gotova sva jer je ono sitno što je ostalo zapelo u uredima Grada Poreča.

Teren Alda Ukanovića 

Bez obzira na to što smo ja i moj partner-posrednik od Hrvatskih cesta ishodili mogućnost izgradnje pristupne ceste od državne ceste D302 do objekta, dobili zeleno svjetlo od Zavoda za prostorno planiranje Istarske županije – pismeno očitovanju kojem crno na bijelo piše da nema prepreke za izgradnju benzinske crpke, i bez obzira na potpisani predugovor s investitorom, konkretno s tvrtkom TIFON, čiji su predstavnici nekoliko puta bili na razgovoru kod gradonačelnika Peršurića i pročelnika Upravnog odjela za prostorno planiranje Hrvatina, ali očito uzaludno, porečki Ured za graditeljstvo nas je odbio uz obrazloženje da na tom području vrijedi sljedeća odluka: zaštitni pojas je do 50 metara od ruba kolnika.

Cijelu stvar je zapaprio Komunalni odjel Grada Poreča koji nije u zadanom roku od 30 dana nadležnom uredu dostavio dva ključna dokumenta za posebne komunalne uvjete, a bili su dužni dostaviti ih, odnosno nije postojala prepreka izdavanja istih sa svrhom ishođenja lokacijske dozvole. S ovim otezanjem bio je upoznat odjel za graditeljstvo te je Komunalnom odjelu nekoliko puta bila poslana požurnica. Ja sam sa svojim zahtjevom očito zasmetao pa su moj postupak tendenciozno otezali te me na koncu izbacili iz igre. A možda im je zasmetalo to što sam član HDZ-a, a ne IDS-a.

Treba li uopće spomenuti da prostorno-urbanistički plan Grada Poreča nije usklađen s prostornim planom Istarske županije i sa Zakonom o cestama? Štoviše, Grad se izvlači s pričom da je u zaštitnom pojasu određena udaljenost od 50 metara od ruba kolnika radi plana izgradnje dvostrukog kolnika na prometnoj cesti od kružnog toka Varvari do čvorišta Baderna, ulaza na Ipsilon. Ljudi moji, tog plana nigdje drugdje u Hrvatskoj nema osim u porečkim papirima, odnosno snovima. Koliko ja znam, odnosno koliko sam provjerio na više strana, od toga se odustalo kada je Edo Kos (danas glavni kreator prostornih planova, savjetnik gradonačelnika za izmjene i dopune prostornih planova, onaj koji u gradu vedri i oblači) izgubio mogućnost da postane predsjednik uprave Hrvatskih cesta zbog raspada koalicije IDS-a i SDP-a.

Nakon šokantne odbijenice, kada mi nisu dali lokacijsku dozvolu, odlučio sam se obratiti višim instancama, vjerujući da će sve biti u redu jer su zakoni Republike Hrvatske u startu bili na mojoj strani. Međutim, uslijedio je šok za šokom, gotovo onaj šok o kojem Zdravko Mamić piše zadnjih mjeseci. Moj posrednik i ja smo poslali prigovor Ministarstvu graditeljstva i prostornog uređenja, no oni su nas odbili jer su doslovno samo prepisali ono što je Grad Poreč odlučio, bez obzira što se protivi županijskim i nacionalnim aktima, odnosno zakonima. Nakon negativnog odgovora ministarstva, prema uputi o pravnom lijeku, podnio sam tužbu na prvostupanjski Upravni sud u Rijeci, koji je donio odluku kao i ministarstvo, gradnja tek na udaljenosti od 50 metara od ruba kolnika. Nakon toga je data tužba na visoki Upravni sud. Eto, već 10 mjeseci to stoji i tko zna koliko će još trajati. Niti jedna institucija nije napravila svoj posao, ništa se nije dodatno provjeravalo, ispitivalo.

No s obzirom da se nepravda i nezakonje provodi pred mojim očima, gradnjom benzinske crpke i stambene zgrade, zbog pogodovanja nekome, znači kako sad imam očiti dokaz da sam oštećen i da mi je onemogućena unosna investicija na koju sam imao svo pravo, vjerujem da sada razumijete zašto ću tužiti Grad Poreč za izgubljenu dobit, a koja se procjenjuje na ne malo, već bar 600 000 eura. Ići ću do kraja, do suda u Strasbourgu ako treba! Želim da javnost sve to zna, da ovaj članak pročitaju mnogi, i novinari, i oni koji bi se mogli posramiti i zapitati što to rade poštenim ljudima na žao. Želim da se zna jer vjerujem da će tako moj postupak na sudu biti transparentniji. Možda zvučim kao ludi optimist, ali očekujem da će s ovom „bukom“ ishod postupka biti pravedniji.

Ma zar oni misle da sam ja od jučer? Pa bio sam potpredsjednik Hrvatske obrtničke komore, predsjednik Obrtničke komore Istre i 18 godina predsjednik Udruženja obrtnika Poreč. Pa ja razumijem o čemu se tu radi. Ali mi je jako teško razumjeti ponašanje i razmišljanje gospodina gradonačelnika, Lorisa Peršurića. On često prolazi uz spornu benzinsku crpku u izgradnji kada ide u svoje rodno mjesto i ništa. Žalosno je da gospodin gradonačelnik takvim postupkom podržava bespravnu gradnju. Postavlja se pitanje može li takva osoba obnašati funkciju gradonačelnika! Ako nije u stanju rukovoditi svojim podređenima, znači da je nesposoban. Ja i moj „kompanjon“ smo čak dva puta bili na razgovoru s gospodinom Peršurićem i svaki put nas je uvjeravao da gradnja benzinske
crpke ne može biti bliža od 50 metara od ruba kolnika. Ona benzinska crpka gradi se na manje od 10 metara! Izgleda da je gradonačelnik slabog vida ili je slijep pored zdravih očiju. Molio bih da se gospodin očituje o ovim činjenicama koje sam iznio… ako u njemu ima hrabrosti i poštenja.

Aldo Ukanović

NAJČITANIJE