20.4 C
Poreč
Petak, 25 rujna, 2020
iVijesti banner
Naslovnica AKTUALNO U Istri ipak neće doći do ukidanja željezničkih linija

U Istri ipak neće doći do ukidanja željezničkih linija

Ne samo da u Istri neće doći do promjena u voznom redu vlakova, odnosno ukidanja nekih linija, o čemu su se zadnjih dana raspredali istarski političari, nego će se konačno krenuti i u izradu dokumentacije za obnovu te poprilično zapuštene infrastrukture.

Epilog je to sedmodnevnog prepucavanja između istarskih gradonačelnika i načelnika u unutrašnjosti Istre, istarskih saborskih zastupnika  nakon što je nedavno HŽ-Putnički prijevoz u Pazinu predstavio moguću izmjenu linija, odnosno ukidanja njena dijela zbog neprofitabilnosti.

Naime, HŽ PP je predložio kao i u ostatku države da se razmotri ukidanje nekih linija jer je naravno promet uslijed koronakrize opao, tim više što na proljeće nije bilo ni školaraca koji su se vlakom vozili do Pazina ili Pule, a studenti do Rijeke. Oni su gotovo i jedni putnici na istarskoj pruzi koja odavno nije vidjela obnove, kao ni novog voznog parka zbog čega su česti kvarovi na vlakovima, koji mogu postići brzinu od 60 do 80 kilometara na sat zbog lošeg stanja same pruge.

Zbog toga danas rijetko tko u Istri više koristi ovaj prometni pravac, čemu u prilog govori i podatak iz HŽ PP-a da je na ovoj je dionici lani otpremljeno oko 170.000 putnika. Još je gori podatak da prihod HŽPP-a od prodaje karata pokriva oko 20 posto ukupnih troškova linija na istarskom području. No, nakon što su se svi digli na noge da linije, koje su doduše neprofitabilne, ne treba ukidati, i HŽPP je odlučio da zasad neće ništa dirati po tom pitanju. I dakle, sve do daljnjega ostaje po starome.

IDS-ov europarlamentarac Valter Flego, koji se također u svom programu zalaže za obnovu istarske željeznice,  kaže da je pravo vrijeme da se ozbiljno pristupi pregovorima oko revizije velike europske prometne mreže koja je trenutno na raspravi u Europskom parlamentu, dok bi sljedeće godine Komisija trebala izaći s vlastitim prijedlogom nove mape s koridorima.

– Hrvatske se željeznice moraju spojiti na europske koridore, jer to znači više europskih sredstava za Hrvatsku, ali i veću prepoznatljivost Hrvatske na europskoj prometnoj mapi. Od iznimne je važnosti za hrvatsku infrastrukturu i osigurati sredstva iz CEF-a (Instrumenta za povezivanje Europe) koji je prvenstveno na raspolaganju prometnim pravcima onih zemalja koji su dio osnovne mreže. Za primjer, u sadašnjem programskom razdoblju zemljama članicama je iz CEF-a na raspolaganju 23 milijarde eura, od toga je osnovna omotnica CEF-a iznosila 12 milijardi, a preostalih 11 je iz kohezijskih fondova. Znači sredstava ima, ali na našim ministarstvima je da spreme projekte i dokumentaciju jer EU financira isključivo projekte koji su spremni i imaju građevinsku dozvolu. Želim također pohvaliti inicijative za sanaciju istarskih pruga koja je od velike važnosti za budući razvoj Istre. Neka se ovoga puta napokon prijeđe s riječi na djela i neka ministarstva hitno krenu s izradom dokumentacije i pozicioniranje Istre u svoje prioritete, poručio je Flego.

Izvor: Novac.hr 

Foto: Wikipedia

NAJČITANIJE